آشنایی با اجزای اصلی درب ضد سرقت
نوشته شده توسط : حمیده اخضری

 آشنایی با اجزای اصلی درب ضد سرقت

لایه فلزی

همانطور که در تعریف درب ضد سرقت گفتیم در ساختار بدنه این نوع درب یک لایه فلزی ضد اسید و ضد برش  به کار می رود که بستگی به نوع کاربرد درب از یک یا دو ویا چند لایه ورقه استفاده می شود که بین دو لایه روکش چوبی و یا MDF قرار می گیرد.معمولا استاندارد ضخامت این لایه فلزی بین یک تا دو میلیمتر می باشد.در زمان انتخاب درب ضد سرقت از ضخامت و تعداد لایه های فلزی به کار رفته اطمینان حاصل کنید زیرا این لایه در مستثنی کردن این درب با درب های معمولی نقش به سزایی دارد.

ورقه روکش چوبی

روکش درب ضد سرقت می تواند از جنس چوب ، ام دی اف (MDF) ، فلز ، شیشه ، رویه پی وی سی (PVC) ، چرم ، HDF سفارش داده شود. این روکش ها در کشور ترکیه و یا اروپا تولید می شود. در ایران درب ضد سرقت روکش چوبی برای منازل استفاده می شود که بنا به درخواست مشتری ضخامت تعریف می شود که معمولا بین 8 تا 10 میلیمتر می باشد.این جنس چوب طبیعی از درخت گردو و یا راش به دلیل مقاومت بالای این درختان از پرطرفدارترین جنس به کار رفته در درب های ضد سرقت می باشند.

عایق درب ضد سرقت

 هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به موضوع عایق بودن و جنس مواد به کار رفته در درب ضد سرقت توجه کنید. در ساختار این درب بین ورقه های چوبی و فلزی  را از پشم شیشه و یا سنگ و یا هر دو پر می کنند تا به نوعی عایق حرارتی و عایق صدا باشد.معمولا درب های ضد سرقت به نوعی درب ضد حریق نیز نامیده می شود و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.

چهار چوب در

در کل چهارچوب از دو جنس فلزی و چوبی ساخته می شود که در بحث درب ضد سرقت باید از جنس فلز ، آهن . یا فولاد باشد تا مقاومت لازم در برابر هرگونه آسیب را داشته باشند.چهارچوب های درب ضد سرقت از دو تیرک عمودی و افقی مانند درب های معمولی تشکیل می شود که روی آن را رنگ می کنند .این رنگ مخصوص به صورت پودری الکترواستاتیک روی درب پوشیده می شود و بعدحرارت داده می شود تا در برابر خط و خش مقاومت لازم را پیدا کند.

لولا درب

اگر به نحوه نصب شدن درب ضد سرقت توجه کرده باشید ، لولای درب یکی از اجزایی می باشد که تقریبا جلوی دید کسی نمی باشد و در چهارچوب درب پنهان می کنند تا از نفوذ سارقین با آسیب زدن به لولا از طریق اهرم کردن ، جلوگیری شود.

جنس لولا ی درب ضد سرقت باید از مواد مقاوم و مستحکم ساخته شده باشد تا بتواند وزن درب را تحمل کند .معمولا برای درب ضد سرقت از سه لولای بلبرینگ استفاده می شود.

قفل ضد سرقت

یکی دیگر از اجزای اصلی درب ضد سرقت قفل درب می باشد که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا بدون یک قفل درب ضد سرقت به یک درب معمولی با امنیت بسیار پایین تبدیل می شود.

درب های معمولی فقط دارای یک محل برای قفل می باشند اما قفل درب ضد سرقت از چند جا به چهارچوب قفل می شود. بعضی از این قفل ها در برابر برش و یا اسید مقاوم هستند .در حالت استاندارد یک قفل در بالای دستگیره نصب می شود که به قفل شب بند معروف است و قفل پایین که قفل اصلی درب ضد سرقت می باشد که در انتخاب بهترین کیفیت دقت نمایید.

در بازار قفل های ضد سرقت متنوعی مانند اثر انگشتی ، کارتی ، رمز دار یافت می شود .

 





:: برچسب‌ها: درب ضد سرقت , درب امنیتی , درب , ضدسرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: